امام حسین،سند و پشتوانه ی قرآن/ ۲۷ روز تا کربلا / اسماء خمسه ی طیبه در تورات !

مهر ۱۸م, ۱۳۹۲ | نوشته‌شده به دست حسین مداحی در اهل بیت | دین و معرفت | معارف معاریف

شیخ مفید طی حدیثی طولانی از امام حسین علیه السلام ، به بیان پرسشهای فردی یهودی از پیامبر و پاسخ های حضرتش پرداخته و ضمن پاسخ سوال ششم می نویسد :
امام حسین فرمودند :
مرد یهودی پس از اتمام سوال پنجم خود چنین گفت :
اکنون اى محمد! – پرسش ششم را پاسخ فرما. آن هشت نوشته ایکه در تورات خدا به بنى اسرائیل فرمان داده تا در آنها – پس از موسى – از موسى پیروى کنند کدامند؟
پیامبر فرمود: تو را به خدا سوگند اگر پاسخ گویم آیا به آن اقرار مى کنى ؟
عرض کرد: آرى اى محمد!
پس فرمود: نخستین نوشته در تورات ، ((محمد رسول الله )) است ، و محمد به زبان عبرانى ((طاب )) است . سپس رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) این دو آیه را تلاوت فرمود:
یجدونه مکتوبا عندهم فى التوریه و الانجیل . الاعراف : ۱۵۷ ((نام او را نزد خود در تورات و انجیل نوشته مى یابند))
و مبشرا برسول یاءتى من بعدى اسمه اءحمد. الصف : ۶  ((به پیامبرى که پس از من مى آید و نام او احمد است بشارت گرم ))
و اما دومین و سومین و چهارمین نوشته در تورات على بن ابى طالب و فاطمه و دو فرزند آنان حسن و حسین است ، در تورات نام آنان به زبان عبرى ایلیا،هلیون،شبر و شبیر است .
پی نوشت :

از برخی روایات اسلامی استفاده می شود که اسم مبارک امام حسن ـ علیه السلام ـ و امام حسین ـ علیه السلام ـ در تورات (عهد قدیم) «شبر» و «شبیر» و در انجیل (عهد جدید) «طاب» و «طیب» می باشند.[۱]
و در روایتی دیگر آمده است که نام پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ و ائمه ـ علیهم السلام ـ در تورات به زبان عبرانی چنین بوده است: میذمیذ (مصطفی ـ صلی الله علیه و آله ـ) ایلیا (علی مرتضی ـ علیه السلام ـ) قیذور (حسن مجتبی ـ علیه السلام ـ) ایرییل (حسین شهید) مشفور (زین العابدین ـ علیه السلام ـ) مسهور (محمدباقر ـ علیه السلام ـ) مشموط (جعفر صادق ـ علیه السلام ـ) ذومرا (امام موسی کاظم ـ علیه السلام ـ) هذاد (علی بن موسی الرضا ـ علیه السلام ـ) تیمورا (محمدتقی ـ علیه السلام ـ) نسطور (علی النقی ـ علیه السلام ـ) نوقش (حسن عسگری ـ علیه السلام ـ) قدیمنا (حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ)[۲]
همچنین در تورات نام مبارک حضرت زهرا ـ سلام الله علیها ـ «هلیون» بوده است.[۳] لازم به ذکر است که در تورات و انجیل که فعلاً موجودند و در دسترس قرار دارند، نام مبارک پیامبر اسلام و ائمه معصومین ـ علیهم السلام ـ ذکر نشده است و نامهایی که قبلاً ذکر شد، در این کتب یافت نمی گردند. علت شان اینست که تورات و انجیل موجود تورات و انجیل واقعی نیست و تحریفات زیادی در آنها صورت گرفته است، چیزهای زیادی از آن کم شده و مطالبی به آنها اضافه گردیده اند؛ در باب ۳۶ سفر پیدایش تورات، شرح وفات و دفن حضرت موسی بیان گردیده است و معلوم می شود که این مطالب پس از حضرت موسی ـ علیه السلام ـ به تورات اضافه شده است. پس عدم ذکر نامهای مبارک ائمه ـ علیهم السلام ـ و حتی نام شخص پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ در کتابهای فعلی یهودیان و مسیحیان دلیل بر عدم ذکر این نامها در کتب مقدس واقعی آنها نمی باشد. اما در انجیل برنابا نام حضرت پیامبر صریحاً ذکر شده[۴] و همین مطلب باعث شده که مسیحیان نسبت به این انجیل بی اعتنا باشد. و آن را جزء اناجیل رسمی محسوب نکنند.
از سوی دیگر قرآن می فرماید: «کسانی که کتاب های آسمانی به آنان داده ایم او (پیامبر) را همچون فرزندان خود می شناسند (گرچه) جمعی از آنان حق را آگاهانه کتمان می کنند.»[۵] از این آیه مبارکه استفاده می شود که اهل کتاب پیامبر اسلام را به خوبی می شناخته اند. و نام و نشان او را در کتابهای مذهبی خود خوانده اند. و صفات جسمی و روحی و ویژگیهای پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ در کتب پیش، به قدری زنده و روشن بوده است که ترسیمی کامل از او در اذهان کسانی که با آن کتب سر و کار داشته اند بوده است. بنابراین معلوم می شود که تورات و انجیلی که فعلاً در دسترس می باشند غیر از تورات و انجیل واقعی و حقیقی است. و از نظر ما مسلمانان این کتب موجود هیچگونه اعتبار و ارزشی ندارد.
در نتیجه: نامهای مبارک ائمه ـ علیهم السلام ـ و پیامبر خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ و فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ در کتابهای مقدس که تورات و انجیل باشد بطور صریح ذکر شده و پیروان این دو دین براساس آنچه در تورات و انجیل راجع به پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ و اوصیاء آن حضرت ذکر شده بود. کاملاً با اوصاف و ویژگی های پیامبر و ائمه ـ علیهم السلام ـ آگاهی داشته اند.
معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر:
۱٫ مقایسه ای میان تورات، انجیل و قرآن، دکتر بوکای.
۲٫ بشارت عهدین، صادقی.
[۱] . ابن شهر آشوب، مناقب آل أبی طالب، نجف، مطبعه حیدریه، ۱۳۷۶ هـ ق، ص ۱۶۶٫
[۲] . اعلمی، حسن، عیون اخبار الرضا، بیروت، مؤسسه اعلمی، اول، ۱۴۰۴، ج۲، ص۱۴۷٫
[۳] . مفید، الاختصاص، قم، جامعه مدرسین، بیتا، ص۳۷٫
[۴] . انجیل برنابا، ۲۹/۱۴٫
[۵] . بقره/۱۴۶٫

موسوعة کلمات الامام حسین علیه السلام /  الجزء الاول /الفصل الاول / عدد ۴۲

شما می‌توانید ما را دنبال کنید از خوراک RSS 2.0 و یا پاسخ بگذارید در صورت تمایل، بازتاب بفرستید.

پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>